niedziela, 4 stycznia 2015

Jak zbankrutować, czyli zapowiedzi wydawnicze #1/15



W poprzednim miesiącu narzekałam, że wydawcy nie postarali się jeśli chodzi o grudniowe zapowiedzi. No cóż, chyba coś do nich dotarło, bo w tym miesiącu aż się prosi żeby wydać całe kieszonkowe na nowe książki. Trudno było mi wybrać tylko kilka, kóre najbardziej mnie zainteresowały. O dziwo, mało wśród nich fantastyki. Jak więc przedstawiają się zapowiedzi książkowe na styczeń? Przekonajcie się sami!



"Wróć, jeśli pamiętasz" Gayle Forman

Kontynuacja książki "Zostań, jeśli kochasz", która niestety jeszcze przede mną. Widziałam za to film! Po seansie (bardzo, bardzo udanym) wyszłam tak zdesperowana, aby przeczytać kontynuację, że byłam w stanie nawet sięgnąć po nią w wersji oryginalnej. Już, już miałam się za to zabierać, aż tu nagle dochodzą mnie słuchy, że "Where she went" wychodzi po polsku! Ale się złożyło!

Premiera: 14 stycznia







"Kroniki Bane'a" Cassandra Clare, Sarah Rees Brennan, Maureen Johnson

Kiedy tylko usłyszałam o premierze tej książki, naprawdę na nią czekałam. Teraz jednak sama nie wiem. Przede wszystkim nie podoba mi się forma, myślałam, że będzie to normalna powieść, a nie jakiś zbiór opowiadań, na dodatek nie pisze go tylko Cassandra Clare. Jakim prawem ja się pytam?! To tak jakby jakiś niszowy autor zabrał się za kontynuację "Harry'ego Pottera". Coraz bardziej mi się to nie podoba, ale uwielbiam postać Bane'a na tyle, żeby przeczytać tę książkę.

Premiera: 14 stycznia



"Mechaniczne pająki" Corina Bomann

Londyn 1888 rok, młoda lady Violet Adair właśnie przygotowuje się do swojego debiutu w kręgach towarzyskich miejscowej arystokracji. Zachowuje pozory dobrze ułożonej panny z szacownego domu, a w zaciszu własnego pokoju i wynajętym laboratorium oddaje się pasji konstruowania wynalazków, marząc o zgłoszeniu patentu na nowoczesną maszynę.

W wypadku tej książki przyciąga do siebie dosłownie wszystko. Okładka, opis, tytuł - wszystko ze sobą współgra, tworzy nierozerwalną całość, a mnie strasznie się to podoba. Chcę tę książkę!

Premiera: styczeń 2015



"Oddychając z trudem" Rebecca Donovan

Nad pierwszą częścią pieśni pochwalne wyśpiewywała Mirror of soul, a więc i ja chcę w końcu przekonać się o fenomenie tej serii. "Oddychając z trudem" na pewno w tym miesiącu do mnie nie zawędruje, bo muszę się jeszcze zapoznać z poprzedniczką, ale liczę na to, że spodoba mi się ona do tego stopnia, że będę chciała sięgnąć po kontynuację ;)

Premiera: 14 stycznia








"Ostatni pociąg do Babilonu" Charlee Fam

Aubrey Glass posiada kolekcję listów pożegnalnych, napisanych na wypadek popełnienia samobójstwa. Obecnie, 5 lat po opuszczeniu domu rodzinnego, samobójstwo popełnia jej koleżanka Rachel…

Co tu dużo mówić. Kolejna książka z "Serii Pastelowej", której nie mam, a którą chcę przeczytać!

Premiera: styczeń 2015






"Ostatni całus dla mamy" Casey Watson

Jestem ciekawa tej książki chociażby z takiego powodu, że traktuje ona o jakby na to nie patrzeć mojej rówieśniczce i jest napisana na faktach. A takie książki są zawsze albo bardzo dobre, albo przeciętne. Okładka nie powala na kolana, prawdę powiedziawszy w ogóle mi się nie podoba, ale to treść się liczy, prawda? A ona zapowiada się bardzo interesująco.

Premiera: 20 stycznia






"Powiedz wilkom, że jestem w domu" Carol Rifka Brunt

"Problem AIDS, społeczne wykluczanie, bezsilność a jednocześnie nadzieja tworzą niezwykłą emocjonalną kompozycję, która sprawia, że wzruszony czytelnik uzna tę powieść za ważny głos w dyskusji o psychologii okresu dojrzewania."

Okay, tym zdaniem wydawca mnie kupił. Do tej pory nie spotkałam się w książkach z takim problemem, dlatego tę obowiązkowo muszę mieć.

Premiera: 14 stycznia



"Przysługa" Kate Atkinson

Po przeczytaniu "Jej wszystkie życia", która była po prostu fenomenalna, postawiłam sobie za cel przeczytanie innych książek tej autorki. Nawet jeśli będą to niezbyt lubiane przeze mnie kryminały. Jestem ciekawa, czy Kate Atkinson uda się przekonać mnie do tego gatunku ;)

Premiera: 14 stycznia









"Ukojenie" Jeff Vandermeer

Tak naprawdę nie wiem do końca o czym w ogóle jest ta seria. Wszyscy piszą, że jest zaskakująca, przerażająca i niesamowicie działa na psychikę. Jestem ciekawa ile z tego wszystkiego jest prawdą. To już trzeci tom z serii "Southern Reach", ale jego okładka nie jest mniej dziwna i osobliwa od tych poprzednich. Chyba nie zostaje mi nic innego jak sięgnąć w końcu po te książki.

Premiera: 5 stycznia







"Zac & Mia" A.J. Betts

Kolejna książka o miłości w obliczu śmietelnej choroby. Zapowiada się ciakawie, boję się jedynie, że autorce nie uda się opowiedzieć nic nowego, niczym nas zaskoczyć, przez co z bardzo dobrze rokującej książki zrobi się nagle ckliwe romansidło dla nastolatek. Oby nie.

Premiera: 14 stycznia









A na jakie książki Wy czekacie w styczniu? 



29 komentarzy:

  1. Tyle dobroci! :3
    Jak dobrze, że mam w styczniu ferie! To zdążę się naczytać!

    Mam w planach "Zac & Mia"! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie niestety dwutygodniowa laba dopiero na początku lutego, ale już się cieszę na te wszystkie książki, które w tym czasie przeczytam ^^ Miłej lektury!

      Usuń
  2. W tym miesiącu wydawnictwa naprawdę nas rozpieszczają! Na pewno sięgnę po "Wróć jeśli pamiętasz" i "Zac&Mia", ale pewnie coś jeszcze do tego dołożę :)
    Szkoda, że ferie mam dopiero pod koniec lutego, bo już bym szykowała stosy książkowe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na szczęście aż miesiąc wcześniej, więc moje stosy już powoli się kształtują. Mimo wszystko miłej lektury i jak najwięcej przeczytanych książek życzę! :)

      Usuń
  3. Masz rację zbankrutuje na pewno, a co do ukojenia, marze o niej, za niedługo zabieram się za 2 część, bo pierwsza mi się bardzo spodobała

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz, a ja nawet pierwszej nie mam za sobą :/ Jakoś nigdy mnie nie ciągnęło do tej serii, a teraz nagle zamaniło mi się ją przeczytać. Jak widać kobieta zmienną jest ;) Mam tylko nadzieję, że uda mi się gdzieś dorwać wszystkie trzy w jakiejś rozsądnej cenie ;)

      Usuń
  4. Tyle wspaniałych książek w styczniowych premierach. Na pewno na mojej półce zagości "Wróć, jeśli pamiętasz" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, zgadzam się <3 Na "Wróć, jeśli pamiętasz" też czekam z utęsknieniem :)

      Usuń
  5. Tyle perełek, a portfel taki chudy! No nic, trzeba przyoszczędzić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko Ciebie to dotyczy ;) Problem w tym, że ja jednocześnie zbieram na czytnik! Z taką ilością nowych książek, chyba do następnego roku go nie kupię xd

      Usuń
  6. Czekam na kontynuację ''Zostań, jeśli kochasz'', ''Oddychając z trudem'' oraz drugą część Mary Dyer :)

    namalowac-swiat-slowami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach! Kompletnie zapomniałam o Marze! Zarówno pierwszą jak i drugą część bardzo chętnie ugoszczę w mojej biblioteczce :3

      Usuń
  7. Czekam w szczególności na "Wróć, jeśli kochasz" oraz "Zac i Mia"...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że wiele osób czeka właśnie na te dwie pozycje ;)

      Usuń
  8. Dobry tytuł posta ;D
    Tyle nowości <333

    OdpowiedzUsuń
  9. Najbardzie czekam na "Wróć, jeśli pamiętasz" i "Oddychając z trudem",
    a co namniej połowę z nich chcę przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  10. Gayle Forman jeszcze przede mną i mam nadzieję, że jak już zdobędę obie książki, zrobię sobie maraton :3 A po Kate Atkinson z wielką chęcią sięgnę, bo po "Jej wszystkie życia" mam niedosyt twórczości tej autorki i chcę więcej :D Więcej nowości mój portfel nie zniesie, niestety ;_;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ja też na to liczę :3 Nie długo koleżanka ma mi pożyczyć w końcu "Zostań, jeśli kochasz", więc po kolejną część też sięgnę. A jeśli chodzi o Kate Atkinson, to cierpię na tę samą przypadłość - niedosyt jej książek!

      Usuń
  11. Na "Powiedz wilkom że jestem w domu" chyba się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czekam na pierwsze dwie i na "Zac & Mia" ;) Rzeczywiście wydawnictwa postarały się w tym miesiącu :D

    OdpowiedzUsuń
  13. "Kroniki Bane'a" i "Mechaniczne pająki" to z pewnością coś dla mnie i coś co koniecznie musi znaleźć się na mojej półce :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Czekam tylko na "Wróć, jeśli kochasz". Może jeszcze " Zac&Mia". :D
    ~Księżycowa Pani
    http://sztukaswiatlemdladusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja czekam, aż przyjdzie do mnie "Where she went" i już nie mogę doczekaćsię lektury, bo pierwsza część bardzo mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja widziałam tylko film, ale zrobił on na mnie spore wrażenie. Zwykle najpierw czytam pierwowzór, ale tym razem musiała zadziałać jakaś siła wyższa ;) W każdym razie seansu nie żałuję i już nie mogę się doczekać lektury :)

      Usuń
  16. Nie mogę się doczekać "Oddychając z trudem" i "Wróć, jeśli pamiętasz" ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja naszczęście w styczniu na żadne książki jakoś szczególnie nie czekam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha nawet nie wiesz jak Ci zazdroszczę xd Przynajmniej portfel trochę odpocznie ;)

      Usuń
  18. Czekam na 'Zac&Mia' :) Na kroniki Bane'a też się na pewno skuszę. Część z tych opowiadań już przeczytałam w oryginale, bo nie sądziłam, że zostaną w Polsce wydane a tu takie miłe zaskoczenie. Będzie teraz okazja przeczytania ich wszystkich do końca :)

    OdpowiedzUsuń

Podobał Ci się post? Chcesz na coś zwrócić uwagę? Napisz o tym w komentarzu! Wiedz, że wszystkie sprawiają mi ogromną radość i w miarę możliwości na każdy staram się odpowiedzieć :) Do dzieła!