środa, 2 września 2015

Jak zbankrutować, czyli zapowiedzi wydawnicze #9/15


Myślałam, że ilość zaplanowanych premier książkowych osiągnęła apogeum w tegoroczne wakacje. Cóż, grubo się pomyliłam, bo w tym miesiącu, zapowiedzi wydawnicze przyszło mi wybierać spośród dziesiątek (!!!) interesujących pozycji. Musiałam zastosować ostrą selekcję, aby ostatecznie znalazły się tu tylko książki, które naprawdę mnie interesują i sama z chęcią bym je kupiła. Nazwa tego cyklu chyba jeszcze nigdy nie była tak adekwatna! Zapraszam :)



FANTASTYCZNIE

Na początek coś dla miłośników fantastycznych klimatów, dystopii i tym podobnych. Dziedzictwo Ognia Sarah J. Maas to książka wyczekiwana chyba przez wszystkich, a zwłaszcza przez takich tronoholików jak ja. Absolutne must have! Plaga samobójców to ciężki do opisania temat w utopijnej otoczce i naprawdę może być ciekawie. O Angelfall i Próbach ognia, nie ma co się nawet rozpisywać, bo to pozycje po prostu obowiązkowe. A teraz przyznawać się, kto, tak jak ja, po spojrzeniu na okładkę Klejnotu, pomyślał, że to kolejna część Rywalek? Nawet opis się po części zgadza! Mam tylko nadzieję, że w tutaj podobieństwa się kończą.

PROBLEMY NASTOLATKÓW


Do tej kategorii trafiły książki kierowane głównie do nastolatków, o nastolatkach i dotyczące problemów nastolatków. Nie są to jednak powieści tzw. "lekkie, łatwe i przyjemne", ale poruszające tematy ważne dla młodych ludzi. Konkurs - tolerancja i akceptacja własnego ciała, Wstyd - poczucie własnej wartości i radzenie sobie z demonami przeszłości, Tease - psychiczne znęcanie się w szkole, Byłam tu - samobójstwo przyjaciółki. To tematy, o których warto czytać i rozmawiać!

PRZEMIJANIE

Ostatnia grupa to powieści, których bohaterami są osoby chore. W tym miesiącu znalazłam ich naprawdę sporo. Wiem, że może wyglądać to trochę przygnębiająco i depresyjnie, ale zapewniam Was, wcale nie musi tak być. Historie opowiadane z perspektywy osoby chorej nabierają zupełnie innego znaczenia i głębi, która często umyka nam podczas czytania "zwykłych" książek. Mam nadzieję, że powyższe pozycje są właśnie takie :)


A na jakie książki Wy czekacie we wrześniu?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podobał Ci się post? Chcesz na coś zwrócić uwagę? Napisz o tym w komentarzu! Wiedz, że wszystkie sprawiają mi ogromną radość i w miarę możliwości na każdy staram się odpowiedzieć :) Do dzieła!