niedziela, 20 marca 2016

Jak zbankrutować, czyli zapowiedzi wydawnicze początku roku

Czy publikowanie pierwszych zapowiedzi w tym roku, praktycznie trzy i pół miesiąca po jego rozpoczęciu zakrawa już o totalną paranoję? Oczywiście, że nie! Mimo że wydawcy każdego miesiąca zasypują nas masą nowości, które coraz to kuszą z księgarnianych półek, tak naprawdę nie wszystkie są godne uwagi. W tym poście przedstawię Wam 15 pozycji, za którymi (moim zdaniem) naprawdę warto się rozglądać od początku roku.


STYCZEŃ

Wydawałoby się, że jeszcze nie tak dawno Black out Marca Elsberga i Ekspozycja Remigiusza podbijały serca czytelników, a nowe powieści tych autorów już zdążył zawojować rynek wydawniczy. Pozytywne opinie w końcu nie biorą się z nikąd. Za to kolejna książka zyskała popularność z zupełnie innego powodu. Mam wrażenie, że na rynku wydawniczym od jakiegoś czasu brakowało typowego magicznego fantasy, a w postaci Porwanej pieśniarki możemy je dostać. Odkąd Cię nie ma wydaje się mieszanką Papierowych miast i Trzynastu powodów, jednak mimo wszystko czuję, że może się okazać czymś naprawdę interesującym. To samo mam z Najlepszą książką na świecie. Z jednej strony, przypomina mi coś, co już czytałam, jednak z drugiej wydaje się nader interesująca.

LUTY

Mam wrażenie, że luty to miesiąc naprawdę przepięknych okładek i równie pięknych książek! Magonia zachywca nie tylko szatą graficzną, ale także (wnioskując z opisu) niebanalną historią. Linia serc Rainbow Rowell i Amber Gail McHugh to kolejne już powieści tych autorek wydane w Polsce. Z twórczością tej drugiej miałam już do czynienia i co do jakości opowiedzianej historii nie mam żadnych wątpliwości, za to za Rainbow Rowell przemawia masa pozytywnych opinii jej poprzednich książek. Taka sama sytuacja ma się odnośnie W krainie wodospadów Sofii Casparii. Jej Saga Argentyńska zdobyła taką popularność, że aż wstyd się przyznać, że nie czytałam jeszcze ani jednego tomu. Czaję się też na Szeptuchę Katarzyny Bereniki Miszczuk - klasa sama w sobie!

MARZEC

Marzec również upłynie nam pod znakiem doskonałych powieści. Po premierze DIMINY nie mam już żadnej wymówki, żeby nie sięgać po tom pierwszy! Sue Monk Kidd zachwyciła czytelników Sekretnym życiem szkół i Czarnymi skrzydłami. Po jej najnowszej książce nie ma co spodziewać się niczego innego ;) Ostatnio miałam przyjemność czytać Kochając Pana Danielsa Brittany C. Cherry, dlatego nie mogę doczekać się Art & Soul! Mam nadzieję, że będzie równie emocjonalnie! Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender kuszą przepiękną szatą graficzną, ale czy wnętrze jest równie dobre? No i na koniec coś, na co czekali chyba wszyscy - nowa powieść Cassandry Clare! Pani Noc to największa niewiadoma ostatnich miesiący. Oby była genialna :)

NO I JUŻ. 15 NAJCIEKAWSZYCH ZAPOWIEDZI OSTATNICH MIESIĘCY! NA KTÓRE CZEKALIŚCIE NAJBARDZIEJ? A MOŻE CZĘŚĆ Z NICH JUŻ TRAFIŁA NA WASZE PÓŁKI?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podobał Ci się post? Chcesz na coś zwrócić uwagę? Napisz o tym w komentarzu! Wiedz, że wszystkie sprawiają mi ogromną radość i w miarę możliwości na każdy staram się odpowiedzieć :) Do dzieła!